Modernizacja linii obwodowej nabiera coraz pełniejszych kształtów. To wielka szansa dla podróżnych na poprawę komunikacji z najważniejszymi punktami przesiadkowymi zachodniej części miasta. O komfort warszawiaków w tym aspekcie zadbali radni Prawa i Sprawiedliwości.

Przypomnijmy, że z inicjatywy radnych Prawa i Sprawiedliwości nad modernizowaną linią obwodową w rejonie ulic Piaskowej oraz Kłopot powstanie piesza kładka łącząca Wolę z Żoliborzem. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy uzyskają swobodny dostęp do powstającej stacji PKP Powązki. Kładka zostanie sfinansowana przez inwestora – PKP PLK. Po stronie dzielnicy będzie leżeć jedynie doprowadzenie niezbędnej infrastruktury pieszej. O sprawie pisaliśmy w połowie lutego. 

Wcześniej pomimo zapytań i interpelacji ze strony radnych Zarząd Dzielnicy kierowany przez Krzysztofa Strzałkowskiego (PO) nie dostrzegał konieczności podjęcia jakichkolwiek rozmów z PKP PLK na temat budowy kładki w tym miejscu. Radni Prawa i Sprawiedliwości postanowili wziąć sprawy we własne ręce.

– Bardzo się cieszę, że temat połączenia kładką Woli i Żoliborza ma szanse odnieść sukces- mówi jeden z inicjatorów projektu radny Maciej Binkowski (PiS). – Jako Radni Prawa i Sprawiedliwości poruszaliśmy ten temat z PKP PLK i to były bardzo dobre, owocne rozmowy. Ta inwestycja która się teraz odbywa w naszej dzielnicy – modernizacja linii obwodowej to wielka szansa dla mieszkańców: lepszej komunikacji, lepszego połączenia z Dworcem Zachodnim, ze stacją metra Dworzec Gdański. Jako radni nie mogliśmy dopuścić do sytuacji, żeby mieszkańcy z rejonów ulic Przasnyska i Piaskowa zostali od tej inwestycji odcięci.

Przewodniczący Komitetu PiS Wola Michał Prószyński jest zdania, że jeśli tylko jest odpowiednia wola i chęć działania to można współpracować z PKP. Tej woli zabrakło niestety burmistrzowi dzielnicy .– My jako radni musieliśmy niejako wyręczyć Pana Burmistrza Strzałkowskiego – mówi Michał Prószyński.– Będziemy pilnowali Pana Burmistrza, żeby to zobowiązanie które podjął, czyli budowa koniecznej infrastruktury umożliwiającej korzystanie z kładki, zostało zrealizowane. Naszą rolą jest patrzeć na ręce Panu Burmistrzowi i z całą pewnością będziemy postępować tak konsekwentnie jak do tej pory.

Dzięki inwestycji na warszawskiej linii obwodowej poprawi się system komunikacji w mieście. Warszawie przybędą dwa nowe przystanki kolejowe: Powązki i Koło. Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne w stolicy – pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojada nią pociągi dalekobieżne. Inwestycja zakończy się w kwietniu 2019 roku.

Zobaczcie wypowiedź wolskiego radnego PiS Macieja Binkowskiego ws. budowy kładki między Wolą a Żoliborzem: 

Udostępnij

Podziel się tym ze znajomymi!